09133100085

031۳۳۶۸۹۰۹۹ - 031۳۳۶۸۷۷۷۰

info@esfahantak.com

شرکت اصفهان تـــــــــــک

بزرگترین تولیدکننده درب و پنجره دوجداره در اصفهان

درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره اصفهان

پنجره عایق ((IG که به عنوان پنجره دو جداره شناخته می شود معمولا دو یا سه برابر پنجره های شیشه ای است که توسط یک فضای خالی و یا فضای پر گاز به منظور کاهش انتقال حرارت در ساختمان پوشش داده شده اند. شیشه های عایق با شیشه ای به ضخامت 3 میلی متر تا 10 میلی متر و یا بیشتر در کاربرهای خاص تولید شده اند. شیشه های چند لایه و یا آبدیده ممکن است به عنوان بخشی از ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرند. بیشترین ضخامت شیشه ای مورد استفاده در همین رنج می باشد اما در برنامه های کاربردی خاص مانند کارهای امنیتی نیاز به محدوده ی گسترده ای از ضخامت دارند.  امروزه آلودگی صوتی از سوی محافل دست اندرکار مانند سایر آلودگی‌ها نظیر آلودگی هوا مورد توجه قرار گرفته و استفاده از شیشه‌های چند جداره از مهمترین روش‌های کاهش این آلودگی به ویژه در شهرهای بزرگ به شمار می‌رود. . پنجره و شیشه‌های ساختمان مهمترین بخش هدردهنده انرژی به شمار می‌روند و استفاده از شیشه‌های دو و چند جداره به میزان قابل توجهی در کاهش اتلاف انرژی موثر است و در حد محسوسی هزینه‌های حرارتی و برودتی راکاهش می‌دهد. پنجره‌های عایق استاندارد، ضمن کاهش ۲۵ تا ۴۰ درصدی مصرف انرژی، آسایش حرارتی ساکنین ساختمان را فراهم می‌سازد.

در تابستان بر روی سطح خارجی پنجره یک صفحه ای برای جلوگیری از ورود حیوانات و حشرات نصب شده است.  هم‌چنین، از ورود درجه حرارت بالای خارج به داخل جلوگیری می کند. در زمستان پنجره دو جداره اصفهان در مقابل خروج گرما مقاومت بالایی از خود نشان داده و باعث می شود که خانه گرم شود.

شیشه های عایق توسط فضایی از هم جدا شده اند. فضا بخشی است که توسط دو قطعه شیشه از سیستم شیشه ای جدا و توسط گاز این فضا درزگیری شده است. به منظور کاهش انتقال حرارت از طریق فضا و افزایش عملکرد حرارتی  تولیدکنندگان ممکن است این فضارا از جسمی مانند فوم بسازند. بنابراین این فضا، علاوه بر اینکه باعث کاهش جریان گرما در تنظیمات پوشش شیشه ای می شود باعث کاهش سرو صدای خارجی نیز می شود. جداکننده رطوبت بوجود آمده از گاز درون خود را از بین می برد. در نتیجه نقطه شبنم گاز در آن فضا کاهش می یابد و از  چگالش تشکیل شده بر روی سطح خارجی شیشه  جلوگیری می کند.

درب و پنجره اصفهان

ساخت و ساز

ابعاد عرض و ارتفاع ، ضخامت پانل های شیشه ای و نوع شیشه برای هر پنجره upvc اصفهان فرق می کند. دور تا دور جداکننده بین شیشه ها درزگیری می شود.  زمانی که گاز درون فضا پر می شود از طریق دو سوراخی که در آن فضا وجود دارد، گاز اضافی را خارج کرده و گاز مورد نظرجایگزین می شود. این سوراخ ها پس از تخلیه گاز بسته می شوند و حفره ها دوباره برای جلوگیری از بیرون رفتن گاز درزگیری می شوند. تکنیک مدرن تر، استفاده از پر کننده گاز آنلاین می‌باشد که نیاز به ایجاد حفره در فاصله انداز را برطرف می‌کند. سپس پنجره‌های عایق بر لبهی کناری با استفاده از پلی سولفید یا درزگیر سیلیکونی یا مواد مشابه برای جلوگیری از ورود هوای مرطوب بیرون محکم می‌شوند.

 

عملکرد حرارتی

حداکثر کارایی درب و پنجره دو جداره اصفهان، بستگی به ضخامت بین شیشه ها دارد. به طور معمول قسمت درزگیری پنجره ها حداکثر با استفاده از یک فضای 16-19 میلی متری اندازه گیری شده است. اگر فاصله بین پانل های (قاب) شیشه ای خیلی کم باشد باعث زیاد شدن انتقال گرما بین پانل ها(قاب) می شود. در حالی که اگر فاصله زیاد باشد جریان انتقال گرما کاهش می یابد. به طور کلی هرچه گاز پر شده در ضخامت مطلوب آن موثر تر باشد ضخامت مطلوب باریکتر می‌باشد.

طول عمر:

طول عمر یک پنجره دو جداره یا درب و پنجره upvc اصفهان، بستگی به اندازه ی شکاف درونی و بیرونی پنجره، اختلاف درجه حرارت ، طرز کار و محل نصب آن دارد. اما معمولا گارانتی هر پنجره دو جداره بین 10 تا 20 سال می باشد.

 

 

منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Insulated_glazing