09133100085

031۳۳۶۸۹۰۹۹ - 031۳۳۶۸۷۷۷۰

info@esfahantak.com

شرکت اصفهان تـــــــــــک

بزرگترین تولیدکننده درب و پنجره دوجداره در اصفهان

چرا ساختمان خود را هوشمند کنیم؟

همواره سوالی در ذهن مشتریان خانه هوشمند نقش می بندد که توجیهی برای هزینه ی این کار بیابد. چرا خانه خود را هوشمند کنیم؟

شاید هرکس بطور کلی یک دیدگاه ذهنی از علت هوشمندسازی ساختمان در ناخودآگاه خود داشته باشد. اما قصد داریم در این مطلب تا حدودی علل هوشمند سازی ساختمان را از جنبه مصرف کنندگان مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

کلیات خانه هوشمند

 

در مرحله اول این موضوع را برای یک سازنده ساختمان مورد بررسی قرار میدهیم چون این چالش برای این دسته از مشتریان بسیار پر رنگ تر است.

زمانی که شما دست به هوشمند سازی ساختمان خود میزنید. دلایل زیادی به عنوان یک مصرف کننده پیش روی شماست که ساده ترین و شاید پر اهمیت ترین آن کاهش مصرف انرژی می باشد. اما به عنوان یک سازنده ساختمان هوشمند که قصد سکونت در آن را ندارد تقریبا هیچ یک از دلایل یک مصرف کننده توجیح مناسبی برای انجام هزینه های هوشمند سازی نیست.

ساخت ساختمان برای یک سازنده جنبه یک کسب و کار و راهی برای تولید درامد می باشد. لذا هوشمند سازی ساختمان باید دلایلی در راستای افزایش سطح کیفی و کمی همین هدف باشد تا توجیه مناسبی برای انجام یک هزینه مازاد ایجاد گردد. اما چگونه این هزینه می تواند در کسب درامد بیشتر به یک سازنده ساختمان کمک نماید؟

یکی از مسائلی که در قیمت گذاری یک ساختمان تاثیر می گذارد امکانات موجود در آن ساختمان است. از امکانات ساده مانند اجرای کناف در تهران تا هوشمند سازی ساختمان ، لذا در ساده ترین دیدگاه با هوشمندسازی ساختمان سازندگان در صورت دارا بودن شرایط محلی خوب ساختمان، میتوانند قیمت آن را به ازای هر متراژ به مقدار قابل توجهی افزایش دهند و این امر برای مشتری نهایی با توجه به امکانات قرار داده شده در ساختمان امری بسیار طبیعی است، زیرا در مقایسه با امکانات لوکسی که در ساختمانها قرار داده می شود که از سنگ های مختلف گرفته تا سازه های کابینتی خاص و … ، هیچ یک به اندازه هوشمند بودن یک ساختمان در چشم مشتری نهایی جلوه نخواهد داشت.

هوشمند سازی میتواند در افزایش قیمت فروش ساختمان تاثیر گذار باشد

اما سوال دیگری که در این میان پیش خواهد آمد این است که با توجه به رقابتی بودن وضعیت فروش ساختمان ها و قیمت های بالای تمام شده ی یک ساختمان، ایا این ارزش افزوده دلیلی کافی برای انجام هزینه بیشتر توسط مشتری است؟

پاسخ این سوال روشی دیگر برای ارزیابی نحوه کمک هوشمند سازی به فروش ساده تر ساختمان است. تصور کنید ساختمان هوشمند ساخته شده توسط یک سازنده در منطقه ای قرار دارد که قیمت ها بسیار رقابتی است و در صورت افزایش قیمت ساختمان، فروش آن امری سخت خواهد بود. در منطقه هایی که حساسیت قیمتی بسیار بالاست و خریداران زیر بار هزینه های اضافی نمی روند، هوشمند سازی ساختمان به نحوی دیگر به کمک سازنده خواهد آمد. در چنین شرایطی، با توجه به نزدیک بودن قیمت ها، مشتری بیشتر امکانات را مورد ارزیابی قرار میدهد تا ساختمانی با امکانات بیشتر را با قیمتی برابر خریداری نماید. حال در چنین شرایطی شما یک گام از رقبای خود جلوتر خواهید بود. و حتی اگر 2 ماه ساختمان خود را نسبت به رقبا زودتر به فروش برسانید ، سرمایه خود را 2 ماه زودتر به جریان انداخته و قطعا در بازاری رقابتی، گامی بلند از رقبای خود پیش خواهید افتاد.

هوشمند سازی شما را به برند شخصی در صنعت ساختمان تبدیل می کند

اما این تمامی ماجرا نیست، ایا میدانستید در کل دنیا پیش از کیفیت و کمیت محصولات ، نام آنهاست که فروش آنها را افزایش میدهد؟

تقریبا در تمامی کسب و کار های دنیا نظیر خودرو ، ساختمان ، لباس و … نام افراد تاثیر بسیار بالایی در فروش ساختمان ها دارد. قطعا به عنوان یک سازنده ساختمان به مواردی بر خورده اید که یک ساختمان تنها به علت طراحی توسط یک معمار خاص قیمتی چند برابری را در اتیکت قیمتی خود قرار داده است. یا ساختمانی دیگر به علت ساخته شدن توسط پیمانکاری به نام، به دوبرابر قیمت اصلی خود فروخته شده است. این موضوع امری کاملا طبیعی و توجیه پذیر است. افراد از خرید کالا های دارای نام معتبر احساس رضایت بهتری می کنند، هرچند امکانات آن به نسبت نمونه های مشابه که دارای سازندگان گمنام هستند کمتر باشد.

اما نکات بالا چه ارتباطی به سیستم هوشمند ساختمان و سازندگان ساختمان داشت؟ شما به عنوان یک سازنده ساختمان، برای افزایش اعتبار نام و اعتبار خود به عنوان یک سازنده خاص و بنام، باید کارهایی خاص و منحصر به فرد انجام دهید. اگر صادقانه به ماجرا نگاه کنید، تقریبا در تمامی ساختمان ها استفاده از سنگ های چند ده میلیون تومانی امری عادی شده که شاید مشتری حتی آن را به عنوان یک ارزش افزوده به حساب نیاورد. استفاده از بهترین شیر الات و رنگ آمیزی خاص ساختمان هم هرچند در فروش آن تاثیر می گذارد. اما ارزش افزوده ای برای نام سازنده ایجاد نمیکند.

اما هوشمندسازی ساختمان امری متفاوت است. با توجه به متداول نبودن این قابلیت برای خانه های امروز، استفاده از سیستم های هوشمند تا حد بسیار بالایی به لوکس بودن ساختمان می افزاید. این بدین معنیست که سازنده ساختمان به عنوان یک فرد لوکس ساز شناخته خواهد شد که قطعا پس از مدتی در قیمت پروژه های ساخته شده توسط آن سازنده تاثیر مستقیم خواهد داشت.

همانطور که مطالعه کردید، مسائل بسیار مختلفی هستند که میتوانند در کنار هم و یا بصورت جداگانه ، هوشمند سازی ساختمان را به یک نقطه قوت برای سازندگان ساختمان تبدیل نماید.

اما به عنوان یک مصرف کننده نهایی نیز دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود دلایل کافی برای انجام هزینه های هوشمند سازی ایجاد گردد. که چند مورد از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاهش مصرف انرژی ، دلیلی که به تنهایی کافیست

کاهش مصرف انرژی امری بسیار حائز اهمیت است. این کار علاوه بر کاهش هزینه های جاری زندگی ، به داشتن زمینی سبز تر نیز کمک بزرگی می کند. استفاده از سازه های پیش ساخته مانند اجرای ال اس اف نیز به این امر کمک میکند.سیستم های هوشمند ساختمان با برق هوشمند ، با کاهش چشمگیر در مصرف انرژی برق و گاز ، و همچنین پشتیبانی کامل از سیستم های گرمایشی و تولید انرژی خورشیدی ، میتواند هر ماه مبلغ چشمگیری به کاهش هزینه های زندگی کمک نماید. حتی در صورتی که فضایی نظیر گلخانه هوشمند ، باغ هوشمند ، ویلای هوشمند  و … داشته باشید، سیستم هوشمند در کاهش مصرف اب نیز به شما کمک خواهد کرد.

Energy saving
 
 

راحتی و اسایش در زندگی روزمره

بیشترین چیزی که معمولا افراد را به هوشمند سازی ساختمان ترقیب میکند. راحتی و اسایش زندگی در خانه های هوشمند است. در خانه هوشمند شما دیگر نگران سرد بودن بیش از حد خانه صورت روشن ماندن سیستم سرمایشی در شب، یا گرم شدن بیش از حد و ازار دهنده آن در زمان روشن بود سیستم های گرمایش نیستید. دیگر نگرانی بابت روشن ماندن چراغ ها در زمان خروج از خانه وجود نخواهد داشت. در زمانی که به تماشای فیلم مورد علاقه خود مشغول هستید، برای خاموش کردن چراغ هایی که نور آنها روی تلویزیون منعکس می شود ، نیازی نیست از جای خود برخیزید. میتوانید تنها با استفاده از فرامین صوتی خانه هوشمند خود را کنترل نمایید. راحتی و آسایش در خانه های هوشمند به شکلی است که در صورتی که مدتی را در یک خانه هوشمند زندگی کنید، زندگی در خانه های عادی اندکی برایتان سخت و ازار دهنده خواهد بود.

 

امنیت

امنیت خانه هوشمند شما توسط سیستم هوشمند تامین میگردد. جلوگیری از سرقت با قفل هتلی ، هشدار های ضمن سرقت ، هشدار نشتی گاز ، هشدار نشتی منواکسید کربن، هشدار اتش سوزی و … از مواردی است که خانه هوشمند شما برای تامین امنیت بیشتر برای شما انجام می دهد.

جمع بندی:

هوشمند سازی ساختمان در نگاه اول یک خرید لوکس به حساب می آید. ولی با نگاهی عمیق جنبه های دیگر این امر نیز مشهود می گردد. هوشمند سازی ساختمان در این سالها به نحوی حائز اهمیت گشته که شاید در سالهایی نه چندان دور ، همانند سیستم های اعلام و اطفاء حریق ، به امری اجباری برای خانه ها تبدیل گردد.